◕ جهـــــــــــان نمــا ◕
قالب وبلاگ


موضوعات مرتبط: عکسدیدنی ها
[ سه شنبه 30 آبان 1391 ] [ 14:39 ] [ کیان ] [ ]

 

اگر سرعت انبساط يك ثانيه پس از انفجار بزرگ، حتي به مقدار يك در صد ميليارد كوچك‌تر بود، جهان قبل از اينكه به ابعاد فعلي‌اش برسد، بار ديگر مي‌رمبيد .... احتمال بيرون آمدن چيزي متفاوت با جهان ما از پديده‌اي همچون مهبانگ، بسيار زياد است.
فكر مي‌كنم اين امر تعابير مذهبي روشني دارد.


استفان هاوكينگ، از كتاب جهان‌هاي موازي نوشته ميچيو كاكو

 


موضوعات مرتبط: علمیسخنانی از بزرگان جهان
[ دو شنبه 29 آبان 1391 ] [ 13:0 ] [ کیان ] [ ]


 
نام قلعه‌ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. برخی از کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان دانسته‌اند.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 20:26 ] [ کیان ] [ ]

پلیمر پیچیده‌ای که از قدرت متوقف کردن گلوله برخوردار است، به زودی می‌تواند صنعت تولید جلیقه‌های ضد‌گلوله را متحول سازد.

به گزارش یاهو، دانشمندان دانشگاه رایس در تگزاس موفق به کشف نوعی پلیمر جدید شده اند که قدرت آن بیشتر از قدرت گلوله‌ای است که شلیک شده است.

این ترکیب جدید می‌تواند گلوله‌های 9 میلیمتری پیستول‌های معمولی و گلوله‌های سلاح‌های نیمه اتوماتیک را پس از شلیک شدن متوقف سازد،‌در حالی که تنها حفره‌هایی کوچک از گلوله‌ها بر روی ماده به جا می‌ماند. این ماده پلیمری شگفت‌انگیز می‌تواند تکنیک ساخت جلیقه‌های ضد‌گلوله را متحول ساخته و همچنین در ایجاد بدنه‌ای سبک و مقاوم برای هواپیماها و پره‌های موتورهای جت به کار گرفته شود.

این ماده جدید ترکیبی پیچیده از جنس کوپلیمر پلی‌اورتان است،‌ ترکیبی که در آزمایشگاه تولید می‌شود. به گفته محققان این پلیمر جدید در حقیقت گلوله‌ها را به دام انداخته و در خود نگه می‌دارد درحالی که هیچ آسیب میکروسکوپی به ماده وارد نشده و هیچ ترکی در آن دیده نمی‌شود به شکلی که ماده هنوز شفافیت خود را داراست، از این رو ماده جدید می‌تواند به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه هواپیماهای جنگی به کار گرفته شود.

این ماده جدید با داشتن ترکیبی از ویژگی‌های شیشه و پلاستیک،‌در عین استحکام و سختی از انعطاف‌پذیری و خود ترمیمی نیز برخوردار است. به گفته دانشمندان، در زمان برخورد گلوله با این پلیمر،‌ ماده در حقیقت در مقابله با نفوذ جسمی با سرعت بالا به مایع تبدیل می‌شود و از آنجایی که پلیمر در حقیقت متشکل از هزاران لایه مجزا است،‌تنها بخشی از ماده مایع شده و بقیه آن به حالت اولیه باقی می‌مانند.

این به آن معنی است که ماده بدن ایجاد شکستگی محکم و قوی به جا می‌ماند و بدون خرد شدن یا خمیده شدن ضربه گلوله را تحمل می‌کند.

 

 


موضوعات مرتبط: علمی
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 15:50 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکسجالب انگیز
[ جمعه 26 آبان 1391 ] [ 17:48 ] [ کیان ] [ ]

سید: اگه جوون مرگ شدم،برام یه همسر پیدا کنید و بهش بگید که دوستش داشتم!


موضوعات مرتبط: دیالوگ های به یاد ماندنی
[ پنج شنبه 25 آبان 1391 ] [ 10:0 ] [ کیان ] [ ]


کاخ خورشید در سال ۱۱۵۱ هـ.ق، به دستور نادرشاه جهت اقامت و خزانه برای جواهرات و غنایم درکلات ساخته شده‌است.
کلات شهرستانی است در شمال شرقی استان خراسان رضوی قرار دارد
این بنا مربوط به سال‌های آغازین به قدرت رسیدن نادرشاه افشار می‌باشد. عملیات ساخت کاخ در تمام طول پادشاهی ادامه داشته و حتی تا آخرین سال‌های حیات نادرشاه یعنی سال ۱۱۶۰ هجری قمری در دست ساخت بوده‌است.زیرا کتیبه ثلث بسیار زیبای «سوره نباء» که در قسمت دور تا دور فضای گنبد نوشته شده به همین تاریخ اشاره دارد.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ چهار شنبه 24 آبان 1391 ] [ 21:24 ] [ کیان ] [ ]

از آنچه میگریزی، بیشتر و بیشتر به سوی آن جلب میگردی. ذهن تو این سو و آن سو به دنبال اوست ، رها کن تا رها شوی ... ( اُشو )


موضوعات مرتبط: سخنانی از بزرگان جهان
[ چهار شنبه 24 آبان 1391 ] [ 21:11 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ چهار شنبه 24 آبان 1391 ] [ 14:18 ] [ کیان ] [ ]


  آتشکده آناهیتا (ناهید) که به قلعه کهنه نیز مشهور است، بر فراز تپه‌های مرتفع شرقی شهر کرمان قرار دارد و از دوران پیش از ورود اسلام به ایران به یادگار مانده‌است.
مصالح بکار رفته در این قلعه تنها خشت خام و گل رس است. بقایای قلعه دختر دورنمای گذشته دراز این شهر و نام آن (آتشکده آناهیتا) یادآور پرستش آناهیتای باستانی، ایزدبانوی آب و باروری است


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ سه شنبه 23 آبان 1391 ] [ 16:6 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ دو شنبه 22 آبان 1391 ] [ 8:51 ] [ کیان ] [ ]

بسیاری از ما انسان و خودمان را نمیشناسیم .
و چون وقتی که انسان و خودمان را نمیشناسیم بسیار طبیعی است که طرف مقابل را هم نمی شناسیم من مي توانم شما را به اندازه ای که خودم را میشناسم ، بشناسم و چون خودم را خیلی کم می شناسم ، شما را هم نمیشناسم ،فروید درست میگفت که انسان مث یخی است توی آب ده درصدش بالاس نود درصدش پایینه که نه خودش و نه ديگران ازش خبر ندارن من کاملا مي توانم يك شناختی از خودم داشته باشم... شناخت از خود هم دو معنا دارد .

یکی اینکه به چرایی رفتارم واقف هستم . چرا این كار را مي كنم و چرا این كار را نمیکنم و مخصوصا چرا این كار را میکنم ان زمانی که نباید اين كار را بكنم و چرا این كار را نمیکنم ان زمانی که باید بکنم.
و دوم شرایط حالات خودم و احساسات خودم... چرا این حال را دارم چرا غمگین شدم چرا عصبانی شدم ؟ و ......
آیا این چرایی را مي دانيم... روزی که شما چرایی حال خود را ، احساسات و عواطف را و چرایی رفتار خودتان را مي دانيد ، خودتان را مي شناسيد .
این کار شدنی است ... اصلا این بزرگترین کشف است....


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسیسخنانی از بزرگان جهان
[ دو شنبه 22 آبان 1391 ] [ 8:43 ] [ کیان ] [ ]
مــــــــرز میـــنــــــو سرشت
ذره ای از خاک خرم بهشت


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ یک شنبه 21 آبان 1391 ] [ 16:55 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: توریسمعکسدیدنی ها
[ شنبه 20 آبان 1391 ] [ 16:17 ] [ کیان ] [ ]

قلعهٔ دختر استان فارس در شش کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز در دامنه کوهی مشرف به جاده قرار دارد که پس از طی مسافتی حدود ۳۰۰ متر می‌توان به قلعه رسید. جورجینا هرمان در کتاب تجدید حیات هنر و تمدن در ایران باستان،می‌نویسد: اردشیر ساسانی احتمالا این قلعه را در اواخر دوران اشکانیان و زمانی که هنوز بر اردوان پنجم، آخرین شاه دودمان اشکانیان، خروج نکرده بود ساخته‌است.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسم
[ شنبه 20 آبان 1391 ] [ 16:12 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ شنبه 20 آبان 1391 ] [ 10:8 ] [ کیان ] [ ]

هر چه کمتر شود فروغ حیات
رنج را جانگـــــدازتر بینی
سوی مغرب چو رو کند خورشید
سایــــه ها را درازتر بینی


موضوعات مرتبط: شعر و ادبیات
[ جمعه 19 آبان 1391 ] [ 21:34 ] [ کیان ] [ ]
[ جمعه 19 آبان 1391 ] [ 21:24 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسم
[ جمعه 19 آبان 1391 ] [ 18:13 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ جمعه 19 آبان 1391 ] [ 10:27 ] [ کیان ] [ ]

 دنیا کی خوش می‌شود. گفت: آنگاه که پادشاهانش فلسفه بخوانند و یا فیلسوفانش پادشاه شوند.

فیلسوف یونانی که پابرهنه و ملبس به ردایی - که از زندگی دنیایی تنها داراییش بود - زندگی ساده‌ای را می‌جست و چنان بی قید و نسبت به تعلقات دنیوی بی تفاوت بود که آزادانه، در بشکه‌ای می‌زیست. او که مادیات برایش بی ارزش بود؛ تنها برای معاش خود در قبال پند و اندرز حکمت آمیزی که به مردم می‌داد به قرص نانی بسنده می‌کرد. از این رو او را فیلسوف گدا نیز می‌گویند. دیوژن دارای طنزی گزنده و بی‌اعتنا به مقام‌های دنیوی و افتخارات زمانه بود چنانچه زمانی که اسکندر مقدونی که به دیدار دیوژن رفته بود؛ از او پرسید که آیا نیاز به چیزی داری؟ دیوژن در پاسخ گفت: «بلی، خواهش می‌کنم از جلوی آفتاب من کنار برو. اسکندر به همراهانش که از خشم می خواستند دیوژن را مورد آزار قرار دهند، گفت : اگر اسکندر نبودم دوست داشتم دیوژن باشم.»
گویند او در شهر می‌گشته و طلب انسان می‌کرده‌است. مولوی هم در بیت مشهور خویش وصف حال او را کرده‌است (منظور از شیخ در بیت زیر دیوژن است) :

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست


موضوعات مرتبط: شعر و ادبیاتفلسفه
[ جمعه 19 آبان 1391 ] [ 9:41 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکسجالب انگیزدیدنی ها
[ پنج شنبه 18 آبان 1391 ] [ 21:37 ] [ کیان ] [ ]

 اثری تاریخی است در منطقه لاریجان که به دستور ناصرالدین شاه قاجار از شمایل وی و تنی چند از ملازمانش بر دل صخره‌ای بر سر راه جاده تاریخی هراز (تنگه بند بریده) و در نزدیکی چشمه آب معدنی استراباکو، در تاریخ ۱۲۹۵ ه. ق. حجاری شده‌است


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ پنج شنبه 18 آبان 1391 ] [ 16:57 ] [ کیان ] [ ]
[ پنج شنبه 18 آبان 1391 ] [ 16:46 ] [ کیان ] [ ]


در برخورد با رابطه عاشقانه است اما دیدشان یکی نیست. عشق برای زن شرقی هدف است، هم چنانکه ازدواج برای او هدف است.هر چند حوزه تجربی وی محدود باشد. به همین خاطر است که بیشتر به جای عشق اصیل در دام عشق بدلی و مجازی و عصبی می افتد.
می خواهد به نیازهای عصبی خود پاسخ دهد. این اتفاق بی اراده می افتد. در صورتی که برای زن غربی عشق وسیله است. ازدواج هم وسیله است. وسیله برای شکوفایی.وسیله برای رشد. وسیله برای تکامل. زندگی شخصی او در وهله اول مهم است. فردیت او مهم است. تعارض و تضادی با جمع ندارد.ولی باید به حقوق خود برسد.

در صورتی که در نگاه زن شرقی، زندگی معشوق مهم است. به نوعی زن شرقی مبتلا به خود آزاری است. زندگی خود او گاهی پشیزی ارزش ندارد. از قربانی کردن خود حظ می برد. به نوعی اهل ریاضت یا خود آزاری است. به شدت به احساس عناد به خود مبتلاست. این را تا حدودی در دختران خویش می بینم. مثل اینکه می خواهد از خود در زندگی انتقام بگیرد. قمار عاشقانه هم ناشی از این احساس شرطی بودن است.
از این روست که عشق در شرق همیشه با ناکامی همراه است. گاهی سوز و گدازهای عاشقانه است که معنا و ارزش پیدا می کند. این توهم بین خانم ها رواج دارد که در عشق باید سوخت و ساخت.نوعی خود آزاری توجیه شده! منطق تراشی شده! این هم ناشی از تلقی لیلی و مجنون و دیگر تمثیل هاست که برای ما به جا مانده است.

 

کتاب عشق و عقلانیت_دکتر پیمان آزاد

 


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسی
[ پنج شنبه 18 آبان 1391 ] [ 16:34 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکسجالب انگیزدیدنی ها
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 21:23 ] [ کیان ] [ ]
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 18:10 ] [ کیان ] [ ]

کاخ اردشیر بابکان در فيروزآباد پارس كه نمونه‌ای بی‌همتا از کاخ گنبددار است با معماری کاملا ایرانی و بومی، شرایط ثبت در سیاهه‌ی(:فهرست) جهانی سازمان یونسکو را دارد. اگر دست‌اندركاران میراث فرهنگی به این بنا توجه بیشتری بکنند و سدهای بر سر راه جهانی شدن را برطرف کنند، شانس بسیاری برای جای گرفتن این یادمان نیاکانی در سياهه‌ی جهاني داریم.
کاخ اردشیر بابکان در ١٠٠ کیلومتری جنوب خاوری(:شرقی) شیراز و١٠ کیلومتری شمال باختری(:غربی) شهرستان فیروزآباد است.
این کاخ از لاشه سنگ(سنگ پاره) و ملات گچ ساخته شده است و یکی از کاخ های ییلاقی اردشیر به شمار می‌رفته است. نمای آن از شمال رو به چشمه‌ای کهن و جوشان به نام برم پیر(قمپ و خنب) دارد.
این بنا سه درگاه دارد که نخستین درگاه آن در بخش جنوبی است و درگاه اصلی کاخ به شمار مي‌آيد. گچ‌بری و آذين‌هاي تالارها رنگی و بسیار زیبا و باشکوه هستند.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعکسدیدنی ها
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 17:51 ] [ کیان ] [ ]


قلبی که به جستجوی رویاهایش برود هرگز رنج نخواهدکشید زیرا هر لحظه از این جستجو یک قدم نزدیک شدن به خدا و ابدیت است.
 



 


موضوعات مرتبط: سخنانی از بزرگان جهان
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 17:46 ] [ کیان ] [ ]


تاق کسری (تاق خسرو) یا ایوانِ مداین نام کاخ پادشاهان ساسانی در شهربغداددر ساحل خاوری رود دجله و از مهمترین سازه‌های دوران ساسانیان است.
بیشتر گمان می‌شود که طاقِ کسری در تیسفون جای‌دارد ولی تیسفون، اسبانبر و چند شهر کوچک دیگر مانند بغداد، روی هم شهرگان یا مدائن را تشکیل می‌دادند.

طاق اصلی این کاخ بلندترین طاق خشتی ساخته شده به دست انسان می‌باشد. بلندای این طاق ۳۵ متر، پهنایش ۲۵ متر و درازایش ۵۰ متر است.
بنابر آنچه در نوشتار پهلوی خدای‌نامگ آمده‌است این کاخ به دستور شاپور اول ساخته‌شده‌است.
بازمانده این کاخ هنوز در کشور کنونی عراق به‌جاست. ابوجعفر منصور خلیفه عباسی کوشید تا آن را ویران کند ولی در این کار ناکام ماند.

 

 

 



موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ سه شنبه 16 آبان 1391 ] [ 20:24 ] [ کیان ] [ ]

IC 443 که همچنین به عنوان چتر دریایی یا (Sharpless 248 Sh2-248) نیز شناخته می شود کهکشانی است که از ابر نواختر (SNR) باقی مانده است و فاصله آن 5000 سال نوری از زمین است.
ابر نواختر این سحابی که احتمالا در 3000 تا 30000 سال قبل نابود شده است به احتمال زیاد باعث ایجاد ستاره نترونی CXOU J061705.3+222127 شده است یکی از بهترین موارد از باقی مانده های ابر نواختر ها در تعامل با ابرهای مولکولی اطراف آن است!


موضوعات مرتبط: علمی
[ سه شنبه 16 آبان 1391 ] [ 10:4 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ دو شنبه 15 آبان 1391 ] [ 22:42 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ دو شنبه 15 آبان 1391 ] [ 9:31 ] [ کیان ] [ ]

اسکن‌های مغزی نشان می‌دهند فکر‌کردن درباره ریاضی به اندازه زخم سوختگی ناشی از برخورد فلزی داغ با بدن دردناک است، اما حقیقت این است که چنین حسی تنها یک تصور بوده و حل کردن ریاضی به هیچ‌وجه دردناک نیست.
به گزارش پاپ‌ساینس، آیا شما نیز در دسته افرادی قرار دارید که نرم‌افزار ماشین‌حساب گوشی خود را همواره فعال‌ نگه‌‌ می‌دارند تا از آن برای محاسبه تخفیف فروشگاه‌ها و یا صورت‌حساب رستوران استفاده کنند؟ آیا دیدن مسائل ریاضی شما را عصبی می‌کند و یا شما از ریاضی هراس دارید؟ حقیقت این است که هیچ یک از این احساسات درست نیستند و این تنها مغز شما‌است که شما را فریب می‌دهد.
 

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 21:16 ] [ کیان ] [ ]
[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 19:1 ] [ کیان ] [ ]

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی/
صوفی نشود صافی، تا درنکِشد جامی/


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمشعر و ادبیاتجالب و آموزنده
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 22:51 ] [ کیان ] [ ]


بخش اعظمی از سرزمین بزرگ ایران را کویر تشکیل داده است. تا چند سال پیش خیلی ها معتقد بودند کویرها هیچ خاصیتی ندارند وباید برای بیابان زدایی هزینه های کلان کرد تا این مناطق قابل استفاده شوند اما کمی بعد با توسعه صنعت گردشگری تعریف ها از کویر تغییر کردند.

کویرنوردی شد یکی از شاخه های پرطرفدار طبیعت گردی و از آن به بعد بود که تورهای ویژه کویر نیمه دوم سال که هوا سرد می شد برگزار می شد. بهترین فصل برای کویرنوردی هم پاییز است. زمانی که هوا نه گرمی و حرارت بهار و تابستان را دارد و نه سردی زمستان را.

 


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 16:35 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکس
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 22:27 ] [ کیان ] [ ]

 There was no elbow room جاي سوزن انداختن نبود
  I couldn't find a seat at the party. There was no elbow room
نتونستم يه جاي خالي تو مهموني پيداكنم جابراي سوزن انداختن نبود 

  What a cheek عجب رويي / چه رويي
  After destroying my computer, he agai...

  n wants to work with it. What a cheek
بعد ازاينكه كامپيوترم رو داغون كرده باز دوباره ميخواد باهاش كار كنه عجب رويي داره  


   Think one is God's gift to mankind
انگار از دماغ فيل افتاده
   I don't know why Melissa shows off that much; she thinks she is a God's gift to mankind
نميدونم چرا مليسا اينقدر پز ميده فكر ميكنه از دماغ فيل افتاده  


  Red-letter day روز به يادماندني / روز خاطره انگيز
  I never forget the day that I bought my new car. It was one of my red-letter days
من هرگز روزي رو كه ماشين جديدم رو خريدم فراموش نمي كنم اون يكي از خاطره انگيزترين روزهاي من است  

 

 


موضوعات مرتبط: زبان های خارجیانگلیسی
[ شنبه 14 آبان 1391 ] [ 12:4 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: عکسجالب انگیزدیدنی ها
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 22:7 ] [ کیان ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

باید خریدارم شوی تا من خریدارت شوم وزجان و دل یارم شوی تا عاشق زارت شوم من نیستم چون دیگران بازیچه بازیگران اول به دام آرم ترا و آنگه گرفتارت شوم
نويسندگان

دریافت كد ساعت