◕ جهـــــــــــان نمــا ◕
قالب وبلاگ


موضوعات مرتبط: گردشگری علمی
[ پنج شنبه 12 بهمن 1391 ] [ 20:23 ] [ کیان ] [ ]

 

اگر سرعت انبساط يك ثانيه پس از انفجار بزرگ، حتي به مقدار يك در صد ميليارد كوچك‌تر بود، جهان قبل از اينكه به ابعاد فعلي‌اش برسد، بار ديگر مي‌رمبيد .... احتمال بيرون آمدن چيزي متفاوت با جهان ما از پديده‌اي همچون مهبانگ، بسيار زياد است.
فكر مي‌كنم اين امر تعابير مذهبي روشني دارد.


استفان هاوكينگ، از كتاب جهان‌هاي موازي نوشته ميچيو كاكو

 


موضوعات مرتبط: علمیسخنانی از بزرگان جهان
[ دو شنبه 29 آبان 1391 ] [ 13:0 ] [ کیان ] [ ]

پلیمر پیچیده‌ای که از قدرت متوقف کردن گلوله برخوردار است، به زودی می‌تواند صنعت تولید جلیقه‌های ضد‌گلوله را متحول سازد.

به گزارش یاهو، دانشمندان دانشگاه رایس در تگزاس موفق به کشف نوعی پلیمر جدید شده اند که قدرت آن بیشتر از قدرت گلوله‌ای است که شلیک شده است.

این ترکیب جدید می‌تواند گلوله‌های 9 میلیمتری پیستول‌های معمولی و گلوله‌های سلاح‌های نیمه اتوماتیک را پس از شلیک شدن متوقف سازد،‌در حالی که تنها حفره‌هایی کوچک از گلوله‌ها بر روی ماده به جا می‌ماند. این ماده پلیمری شگفت‌انگیز می‌تواند تکنیک ساخت جلیقه‌های ضد‌گلوله را متحول ساخته و همچنین در ایجاد بدنه‌ای سبک و مقاوم برای هواپیماها و پره‌های موتورهای جت به کار گرفته شود.

این ماده جدید ترکیبی پیچیده از جنس کوپلیمر پلی‌اورتان است،‌ ترکیبی که در آزمایشگاه تولید می‌شود. به گفته محققان این پلیمر جدید در حقیقت گلوله‌ها را به دام انداخته و در خود نگه می‌دارد درحالی که هیچ آسیب میکروسکوپی به ماده وارد نشده و هیچ ترکی در آن دیده نمی‌شود به شکلی که ماده هنوز شفافیت خود را داراست، از این رو ماده جدید می‌تواند به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه هواپیماهای جنگی به کار گرفته شود.

این ماده جدید با داشتن ترکیبی از ویژگی‌های شیشه و پلاستیک،‌در عین استحکام و سختی از انعطاف‌پذیری و خود ترمیمی نیز برخوردار است. به گفته دانشمندان، در زمان برخورد گلوله با این پلیمر،‌ ماده در حقیقت در مقابله با نفوذ جسمی با سرعت بالا به مایع تبدیل می‌شود و از آنجایی که پلیمر در حقیقت متشکل از هزاران لایه مجزا است،‌تنها بخشی از ماده مایع شده و بقیه آن به حالت اولیه باقی می‌مانند.

این به آن معنی است که ماده بدن ایجاد شکستگی محکم و قوی به جا می‌ماند و بدون خرد شدن یا خمیده شدن ضربه گلوله را تحمل می‌کند.

 

 


موضوعات مرتبط: علمی
[ یک شنبه 28 آبان 1391 ] [ 15:50 ] [ کیان ] [ ]

بسیاری از ما انسان و خودمان را نمیشناسیم .
و چون وقتی که انسان و خودمان را نمیشناسیم بسیار طبیعی است که طرف مقابل را هم نمی شناسیم من مي توانم شما را به اندازه ای که خودم را میشناسم ، بشناسم و چون خودم را خیلی کم می شناسم ، شما را هم نمیشناسم ،فروید درست میگفت که انسان مث یخی است توی آب ده درصدش بالاس نود درصدش پایینه که نه خودش و نه ديگران ازش خبر ندارن من کاملا مي توانم يك شناختی از خودم داشته باشم... شناخت از خود هم دو معنا دارد .

یکی اینکه به چرایی رفتارم واقف هستم . چرا این كار را مي كنم و چرا این كار را نمیکنم و مخصوصا چرا این كار را میکنم ان زمانی که نباید اين كار را بكنم و چرا این كار را نمیکنم ان زمانی که باید بکنم.
و دوم شرایط حالات خودم و احساسات خودم... چرا این حال را دارم چرا غمگین شدم چرا عصبانی شدم ؟ و ......
آیا این چرایی را مي دانيم... روزی که شما چرایی حال خود را ، احساسات و عواطف را و چرایی رفتار خودتان را مي دانيد ، خودتان را مي شناسيد .
این کار شدنی است ... اصلا این بزرگترین کشف است....


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسیسخنانی از بزرگان جهان
[ دو شنبه 22 آبان 1391 ] [ 8:43 ] [ کیان ] [ ]


در برخورد با رابطه عاشقانه است اما دیدشان یکی نیست. عشق برای زن شرقی هدف است، هم چنانکه ازدواج برای او هدف است.هر چند حوزه تجربی وی محدود باشد. به همین خاطر است که بیشتر به جای عشق اصیل در دام عشق بدلی و مجازی و عصبی می افتد.
می خواهد به نیازهای عصبی خود پاسخ دهد. این اتفاق بی اراده می افتد. در صورتی که برای زن غربی عشق وسیله است. ازدواج هم وسیله است. وسیله برای شکوفایی.وسیله برای رشد. وسیله برای تکامل. زندگی شخصی او در وهله اول مهم است. فردیت او مهم است. تعارض و تضادی با جمع ندارد.ولی باید به حقوق خود برسد.

در صورتی که در نگاه زن شرقی، زندگی معشوق مهم است. به نوعی زن شرقی مبتلا به خود آزاری است. زندگی خود او گاهی پشیزی ارزش ندارد. از قربانی کردن خود حظ می برد. به نوعی اهل ریاضت یا خود آزاری است. به شدت به احساس عناد به خود مبتلاست. این را تا حدودی در دختران خویش می بینم. مثل اینکه می خواهد از خود در زندگی انتقام بگیرد. قمار عاشقانه هم ناشی از این احساس شرطی بودن است.
از این روست که عشق در شرق همیشه با ناکامی همراه است. گاهی سوز و گدازهای عاشقانه است که معنا و ارزش پیدا می کند. این توهم بین خانم ها رواج دارد که در عشق باید سوخت و ساخت.نوعی خود آزاری توجیه شده! منطق تراشی شده! این هم ناشی از تلقی لیلی و مجنون و دیگر تمثیل هاست که برای ما به جا مانده است.

 

کتاب عشق و عقلانیت_دکتر پیمان آزاد

 


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسی
[ پنج شنبه 18 آبان 1391 ] [ 16:34 ] [ کیان ] [ ]

IC 443 که همچنین به عنوان چتر دریایی یا (Sharpless 248 Sh2-248) نیز شناخته می شود کهکشانی است که از ابر نواختر (SNR) باقی مانده است و فاصله آن 5000 سال نوری از زمین است.
ابر نواختر این سحابی که احتمالا در 3000 تا 30000 سال قبل نابود شده است به احتمال زیاد باعث ایجاد ستاره نترونی CXOU J061705.3+222127 شده است یکی از بهترین موارد از باقی مانده های ابر نواختر ها در تعامل با ابرهای مولکولی اطراف آن است!


موضوعات مرتبط: علمی
[ سه شنبه 16 آبان 1391 ] [ 10:4 ] [ کیان ] [ ]

 

"انسان آزاد متولد می شود و همه جا در غل و زنجیر است. "
" قویترین فرد هم به اندازه کافی قوی نیست تا برای همیشه ارباب باشد ، مگر آنکه قدرتش را به حق تبدیل کند و فرمانبرداری {دیگران} را به وظایف {شهروندی} ."
" اگر سخت گیرانه نگاه کنیم دموکراسی واقعی هیچگاه وجود نداشته است و هیچگاه هم به وجود نخواهد آمد. این برخلاف نظم و قاعده طبیعی است که اکثریت { گروه } حکومت کنند و اقلیت حکومت شوند."

 

"قوانین خوب ، قوانین بهتری را در پی خواهند داشت و قوانین بد ، قوانین بدتری را به بار خواهند آورد."
ژان ژاک روسو - کتاب قرارداد اجتماعی
Man is born free; and everywhere he is in chains.

The strongest is never strong enough always to be master, unless he transforms strength into right, and obedience into duty

In the strict sense of the term, a true democracy has never existed, and never will exist. It is against natural order that the great number should govern and that the few should be governed

Good laws lead to the making of better ones; bad ones bring about worse

Jean-Jacques Rousseau

The Social Contract, Or Principles of Political Right

 

 

 


موضوعات مرتبط: علمیفلسفه
[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 22:49 ] [ کیان ] [ ]


هیچ شکی نیست که مردها هنوز هم به دنبال صورت زیبا هستند. در تحقیقی که سال ۱۹۹۹ انجام گرفت مشخص شد که ۴۳ درصد از مردها قبول کرده اند که قبل از هر چیز به خاطر مسائل ظاهری مجذوب زنان می شوند، و ۳۵ درصد از آنها نیز ادعا کردند که به دنبال زنان باهوش هستند. (اما در تحقیق مشابهی که روی زنان انجام گرفت مشخص شد که فقط ۲۴ درصد از آنها به دنبال ظواهر هستند و برای ۶۰ درصدشان هوش و ذکاوت طر فشان حرف اول را می زند.)



زیبایی حتی پول را هم جذب خود می کند. وقتی در تحقیقی از مردان سؤال شد که آیا دوست دارند با زنی زیبا اما فقیر ازدواج کنند یا زن زشت اما ثروتمند، ۵۵ درصد از آنها مورد اول و فقط ۲۳ درصد از آنها مورد دوم را انتخاب کردند. (اما وقتی همین سؤال از زنان پرسیده شد، مشخص شد که ۲۸ درصد از آنها زیبایی را به ثروت ترجیح می دهند و ۳۷ درصد اعتقاد داشتند ثروت مهمتر از زیبایی ظاهری است).


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسی
ادامه مطلب
[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 19:26 ] [ کیان ] [ ]

عشق را بايد حس كرد ، و هر چيز مربوط به ان است را احساس كرد و ابراز كرد ...

ببينيد ، درست مثل اينكه شما يك غذايي را بخوريد ، نيروهايتان را متمركز كنيد ، بچشيد ، حتي از تمام چشايي خود استفاده كنيد و بعد ، بيان كنيد بسياري از مردم هستند كه غذا را مي خورند و نمي دانند كه حتي چه خورده اند و بعد هم ابراز نمي كنند .

مهمترين موضوع اين هست كه اين عشق را بايد حس كرد و احساس كرد يعني اين نگاه را، اين گرمي را ، اين توجه را ، اين اشتياق را ، اين احساس خوب را ، اين حال را بايد ادم در خودش تقويت بكند يعني از اينكه از حضور اين انسان، از وجود اين انسان، از دست اين انسان من دارم لذت مي برم و اين براي من شادي افرين و لذت بخش و ارامش بخش است و بعد ان را ابراز كنم ...

چون ابراز كردن مهم است به زبانم ، به نگاهم ، به هر طريقي كه ممكن است ... ، اين احساس را ابراز كنم ....



موضوعات مرتبط: علمیروانشناسیسخنانی از بزرگان جهان
[ سه شنبه 9 آبان 1391 ] [ 12:58 ] [ کیان ] [ ]

هرگاه فرد مساله را نمی تواند حل کند از نادانی و ناتوانی , ان را به قضا و قدر , سرنوشت , شیطان و دیگران نسبت می دهد ......


موضوعات مرتبط: علمیسخنانی از بزرگان جهان
[ یک شنبه 7 آبان 1391 ] [ 18:17 ] [ کیان ] [ ]

رابینز  سمینارش را با در دست گرفتن بیست دلار اسکناس شروع کرد
او پرسید چه کسی این بیست دلار را می خواهد؟

دست ها بالا رفت.او گفت:من این بیست دلار را به یکی از شما می دهم


اما اول اجازه دهید کاری انجام دهم.

او اسکناسها را مچاله کرد و پرسید چه کسی هنوز این ها را می خواهد؟

باز هم دست ها بالا بودند.او جواب داد خوب. اگر این کار را کنم چه؟

او پول ها را روی زمین انداخت و با کفشهایش آنها را لگد کرد

بعد آنها را برداشت و گفت:

مچاله و کثیف هستند حالا چه کسی آنهارا می خواهد؟

بازهم دستها بالا بودند

سپس گفت:

هیچ اهمیتی ندارد که من با پولها چه کردم شما هنوز هم آن ها را می خواستید

چون ارزشش کم نشد و هنوز هم بیست دلار می ارزید.

اوقات زیادی ما در زندگی رها می شویم، مچاله می شویم

و با تصمیم هایی که می گیریم و حوادثی که به سراغ ما می آیند آلوده می شویم.

و ما فکر می کنیم که بی ارزش شده ایم

اما هیچ اهمیتی ندارد که چه چیزی اتفاق افتاده یا چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

شما هرگز ارزش خود را از دست نمی دهید.

کثیف یا تمیز،مچاله یا چین دار

شما هنوز برای کسانی که شما را دوست دارند بسیار ارزشمند هستید.

ارزش ما در کاری که انجام می دهیم یا کسی که می شناسیم نمی آید

ارزش ما در این جمله است که: ما که هستیم؟

هیچ وقت فراموش نکنید که شما استثنایی هستید.

Top of Form

Bottom of Form

 


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسیسخنانی از بزرگان جهان
[ شنبه 6 آبان 1391 ] [ 11:7 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری علمی
[ جمعه 5 آبان 1391 ] [ 21:30 ] [ کیان ] [ ]


هم ترازی سیاره ها با یکدیگر بر فراز اهرام جیزه مصر که در 3 دسامبر 2012 رخ خواهد داد. سیاره های هم تراز : عطارد, ناهید و زحل خواهند بود.

 


موضوعات مرتبط: علمیدیدنی ها
[ جمعه 5 آبان 1391 ] [ 11:17 ] [ کیان ] [ ]

 


عبور نور از لايه‌هاي مختلف جوي موجب افزايش و كاهش شدت
نور ستاره‌ها مي‌شود و به همين سبب به نظر مي‌رسد اين ستاره‌ها در آسمان مرتب در حال چشمك زدن هستند. لايه‌هاي جوي از نظر دما و تراكم متفاوتند و نور ستارها هنگام عبور از آنها و رسيدن به چشم ما دچار تغييراتي مي‌شود كه موجب مي‌شود ما تصور كنيم آنها در حال چشمك زدن هستند.

هنگامي كه نور ستاره از ميان لايه‌هاي جوي يا به عبارتي از مولكول‌هاي هوا عبور مي‌كند، هر كدام از اين مولكول‌هاي هوا، پرتوي مورد نظر را اندكي منحرف مي‌كند و در هر ثانيه صدها مولكول هوا در مسير اين نور قرار مي‌گيرد كه موجب مي‌شود نور ستاره كمي به اطراف تغيير جهت دهد. بنابراين شدت نور ستاره در نظر ناظر زميني مدام در حال تغيير است و در نتيجه به نظر مي‌رسد ستاره در حال سوسو زدن يا چشمك زدن است. اما حقيقت اين است كه نور ستارگان ثابت است. اين شكست نور است كه موجب تغيير شدت نور ستاره‌ها در نظر يك ناظر زميني مي‌شود.

 

 


موضوعات مرتبط: علمیجالب و آموزنده
[ جمعه 5 آبان 1391 ] [ 11:9 ] [ کیان ] [ ]


این عکس از زبانه‌های خورشیدی که با فیلتر گرفته شده حلقه‌های ماده فوران‌کرده خورشید را نشان می‌دهد.

بررسی این حلقه‌های تاجی، فوران ماده خورشیدی که به موازات میدان‌های مغناطیسی شکل گرفته است، در پس زمینه خورشید فعال مشکل است.

پژوهشگران با استفاده از یک فیلتر گرادیان می‌توانند دیدن این حلقه‌ها را آسان کنند- و تصویر ی به یادماندنی از سطح نزدیکترین ستاره به ما را به وجود آورند.

 


موضوعات مرتبط: علمی
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 22:38 ] [ کیان ] [ ]


دانشمندان موسسه ماکس پلانک در مونیخ، با استفاده از آنسفالوگرافی مغز کسانی که رویاهای واضح می بینند، پی بردند که واکنش مغز نسبت به آنچه در رویا می بینیم با آنچه که در واقعیت می بینیم یکی است. از این رو دیدن رویا مانند دیدن یک فیلم سینمائی نیست که مغز منفعل باشد بلکه همانند شرکت در یک فعالیت واقعی است دانشمندان معتقدند با توجه به آنکه واکنش مغز نسبت به رویا و واقعیت یکی است، بنابراین رویاها نیز قابل اندازه گیری هستند. البته تا کنون دانشمندان نتوانسته اند، محتوای رویاها را آنالیز کنند



موضوعات مرتبط: علمی
[ پنج شنبه 4 آبان 1391 ] [ 11:16 ] [ کیان ] [ ]


Western Europe
(اروپاي غربي)

Location = Lon 3.37° Lat 21.388°
Altitude: 2829 9 km
Direction: 6°
Camera Angle: 30°

Western Europe seen from south with the Iberian Peninsula on the left and Italy on the right. The British Isles and Scandinavia can be seen in the far background and the northern part of Africa at the lower edge

 


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیدیدنی ها
[ چهار شنبه 3 آبان 1391 ] [ 22:29 ] [ کیان ] [ ]


Aerogel یا دود منجمد ، با دارا بودن 96 درصد هوا سبک ترین جسم جامد به حساب میاد .
در صورتی که یک قطعه کوچکی از آن را در دست خود بگیرید ، عملا غیر ممکن است که آن را ببینید یا احساس کنید، اما اگر به آن ضربه بزنید ، مانند اسفنج است .
این ماده تا 4000 برابر وزن خود را تحمل می کند و در برابر انفجار مستقیم دو پوند دینامیت مقاوم است. این ماده همچنین بهترین عایق موجود شناخته شده است.


موضوعات مرتبط: علمیجالب انگیز
[ چهار شنبه 3 آبان 1391 ] [ 19:33 ] [ کیان ] [ ]


سفینه فضایی گالیله در راه خودش به سوی مشتری این تصویر زیبا از زمین و ماه رو مخابره کرد.
این عکس از فاصله ی 3.9 میلیون کیلومتری که در مقیاس زمینی بسیار بزرگ و در مقیاس فضایی ناچیزه , گرفته شده و به زمین مخابره شد.

 


موضوعات مرتبط: علمیدیدنی ها
[ چهار شنبه 3 آبان 1391 ] [ 19:16 ] [ کیان ] [ ]

 

پدیده سان-داگ
شکست نور باعث دیدن دو یا سه خورشید میشه

--Sun Dogs--

The phenomenon where there are 3 suns in the horizon.


موضوعات مرتبط: علمیجالب و آموزنده
[ چهار شنبه 3 آبان 1391 ] [ 19:8 ] [ کیان ] [ ]

کوروش بزرگ یا کوروش کبیر معروف به کوروش دوم نخستین پادشاه و بنیان‌گذار شاهنشاهی هخامنشی بود. کوروش بمدت سی سال، از سال ۵۵۹ تا سال ۵۲۹ پیش از میلاد، بر ایران سلطنت کرد.بخاطر بخشندگی، بنیان گذاشتن حقوق بشر، پایه‌گذاری نخستین امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده‌ها و بندیان، احترام به دین‌ها و کیش‌های گوناگون و گسترش تمدن، شناخته شده‌است.ایرانیان کوروش را پدر و یونانیان او را سرور و قانونگذار می‌نامیدند. یهودیان این پادشاه را، به منزله مسیح پروردگار بشمار می‌آوردند، ضمن آنکه بابلیان او را مورد تأیید مردوک می‌دانستند.


موضوعات مرتبط: گردشگری علمیسخنانی از بزرگان جهان
[ سه شنبه 2 آبان 1391 ] [ 19:48 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمی
[ سه شنبه 2 آبان 1391 ] [ 18:36 ] [ کیان ] [ ]

مطالعات جدید نشان داده که تغییرات وضعیت مشتری و خطوط روی آن به شکل زیر تغییر یافته

 


موضوعات مرتبط: علمیدیدنی ها
[ سه شنبه 2 آبان 1391 ] [ 18:32 ] [ کیان ] [ ]

آیا شما به این ایده رسیده اید که شما منفصل و جدا از مبدا آفرینش هستید؟ لازم نیست که بدانیم، چیزی جدا از کل وجود ندارد. منشاء این مفهوم و تفکر، در ذهن بوجود می آید، و ما کاملا می دانیم که ذهن در تضعیف روحیه، استاد است. پس به سادگی اجازه بدهید که این تصور از ذهن شما پاک شود، آنگاه نظری به قلب طلایی خود بیندازید، و شکوه و جلالِ عشق بی نهایت خدا را ببینید.


موضوعات مرتبط: علمی
[ سه شنبه 2 آبان 1391 ] [ 18:28 ] [ کیان ] [ ]

بینندگان جدید ضمن تمرین « دیدن » دریافتند که ناشناخته و شناخته واقعا وضع یکسانی دارند، زیرا هردو در دسترس ادراک بشر هستند. در حقیقت بینندگان می توانند در وقت موعود شناخته را ترک کنند و به ناشناخته گام نهند.
هر چیزی که در فراسوی ظرفیت و تواناییِ ادراک بشر است، ناشناختنی است. و تشخیص ناشناختنی از شناختنی کاری بس مشکل است. اشتباه گرفتن این دو بینندگان را به هنگام رویارویی با ناشناختنی در وضع دشواری قرار می دهد.
اکثر چیزهایی که آن بیرون در ناشناختنی است فراسوی فهم ماست.

By steadily practicing seeing, the new seers found that the unknown and the known are really on the same footing, because both are within the reach of human perception. Seers, in fact, can leave the known at a given moment and enter into the unknown.
Whatever is beyond our capacity to perceive is the unknowable. And the distinction between it and the knowable is crucial. Confusing the two would put seers in a most precarious position whenever they are confronted with the unknowable.
Most of what's out there is beyond our comprehension
 

 


 


موضوعات مرتبط: علمیفلسفه
[ سه شنبه 2 آبان 1391 ] [ 10:24 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: علمیجالب انگیزدیدنی ها
[ سه شنبه 2 آبان 1391 ] [ 10:20 ] [ کیان ] [ ]


عكاس:
Randy P (آلاسكا)

تجهيزات: دوربين
Nikon D50

 


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیدیدنی ها
[ دو شنبه 1 آبان 1391 ] [ 20:18 ] [ کیان ] [ ]

"از نظر کسی که بتواند از یک دیدگاه یکپارچه، مفهوم جهان را درک کند، کل آفرینش به صورت یک حقیقت و ضرورت منحصر به فرد به نظر می رسد."




موضوعات مرتبط: علمیسخنانی از بزرگان جهانزبان های خارجیفلسفه
[ دو شنبه 1 آبان 1391 ] [ 20:4 ] [ کیان ] [ ]


سونیتا ویلیامز فضانورد آمریکایی در حال راهپیمایی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی است و ویزور لباسش عکس همکارش را منعکس کرده است. دست او نیز گویی خورشید را در چنگ گرفته است.
این راهپیمایی فضایی که در تاریخ 5 سپتامبر انجام شد،سومین "فعالیت خارج‌سفینه‌ای" (EVA) برای خدمه ماموریت شماره 32 است.

در این راهپیمایی 6 ساعت و نیمه ویلیامز و آکی هوشیده فضانورد ژاپنی نصب یک واحد نیرو را تکمیل کردند و یک دوربین روی بازوی روباتی ایستگاه فضایی (Candarm2) را نصب کردند. این ششمین راهپیمایی فضایی بود که ویلیامز انجام داده بود.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیجالب انگیز
[ دو شنبه 1 آبان 1391 ] [ 19:57 ] [ کیان ] [ ]

 


ستاره هایی که در حال نبرد با گاز و گرد و غبار در سحابی مرداب هستند این سحابی حتی بدون دوربین و با چشم در سمت صورت فلکی قوس قابل مشاهده است.فرآیند های شکل گیری ستارگان تنها با رنگ ها نیست بلکه با حرج و مرج نیز همراه است.قسمت هایی که با گاز قرمز رنگ مشاهده می شود گاز هیدروژن میان ستاره ای است.رشته گرد و غبار تاریک
M8 در جو ستاره های غول سرد ناشی از انفجار ابر نو اختر ایجاد شده است.تصویری که ما امروز از M8 می بینیم مربوط به 5000 سال قبل است و 50 سال طول می کشد که نور از M8 عبور کند.

 


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیعکسدیدنی ها
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 21:12 ] [ کیان ] [ ]

 


  I have noticed even people who claim everything is predestined, and that we can do nothing to change it, look before they cross the road.
Stephen Hawking

حـتـی افـرادی هـم که مـعـتـقـد هـستـنـد سـرنـوشـتـــــ هـمه از قـبـل تعـیـیـن شـده و قـابـل تغـیـیـر نیـسـتـــــــ ؛ 
مـوقـع رد شـدن از خـیـابـان ابـتـدا دو طـرفـــــ آن را نگاه میـکـنـنـد  .
اسـتـیـون هـاوکـیـنگـــــ .

 


موضوعات مرتبط: علمی
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 20:33 ] [ کیان ] [ ]


تصویر نمونه ای از مقایسه سنگ های مریخ و سنگ های مشابه بروی زمین است که توسط کنجکاوی ناسا ارسال شده است که به خوبی فرسایش سنگها در هر دو تصویر هم در مریخ و هم در زمین قابل تشخیص است.بسیاری از سنگهای گرد سیمانی مانند شکل مریخی یک زمین رسوبی از کونگلومرا را تشکیل داده اند.
و معمولا این شرایط رسوبی بنا به اعتقاد دانشمتدان فقط می تواند بدست آب ایجاد شود! زیرا اندازه سنگ ریزه ها بزرگتر از آن است که باد بتواند آنها را تکان داده باشد و فقط آب می تواند آنها را تکان بدهد و به شکل گرد در بیاورد. شکل آن ناحیه نیز چیزی بسیار شبیه به بستر یک رودخانه است.دانشمندان می گویند آب در این رودخانه با سرعت سه متر مربع در هر ثانیه در حال حرکت بوده است.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیجالب انگیزدیدنی هاجالب و آموزنده
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 20:27 ] [ کیان ] [ ]

     کاوشگر کنجکاوی ناسا هنگام نمونه برداری از خاک مریخ موفق به یافتن یک جسم شده که شبیه به یک جسم فلزی است.که شبیه یک تراشه می تواند باشد.
آیا ممکن است این قطعه فلزی قطعه ای از فضاپیما یا کاوشگر ناسا باشد که موقع فرود افتاده باشد؟اما عده ای نیز بر این عقیده هستند که لبه های این جسم شاید فلزی مشگوک هست و شاید این قطعه مربوط به ریگ های عجیب و غریب مریخ باشد.
هیچ کس بطور یقین نمی توانند در باره ماهیت این شی نظر قطعی بدهد ممکن است در نمونه برداری های بعدی تعداد بیشتری از این اشیا کشف شوند.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیعکس
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 20:23 ] [ کیان ] [ ]



  
Alborz Mountains


  
Location = Lon 47.803° & Lat 37.751°
  
Altitude: 59 km 
  
Direction: 120°
  
Camera Angle: 40°



 
The Alborz Mountain range separates the Iranian plateau from the Caspian Sea. In contrast to the dry plateau the north side of the mountains and the coastal plains are humid and green. In the foreground the Sefid River crosses through the mountains and enters into the Caspian Sea near the city of Rasht

 


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیعکسجالب انگیز
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 16:3 ] [ کیان ] [ ]

اشتباه يك آدم معمولي در برخورد با خرده ستمگر در اين است كه بدون داشتن استراتژي با او روبرو مي شود. نقطه ضعف وحشتناك انسانهاي معمولي در اين است كه خود را زياده از حد جدي مي گيرند، اعمال و احساسات خود را همچون اعمال و احساسات خرده ستمگر مهم مي پندارند. بر عكس، سالكان مبارز نه تنها استراتژي خوب انديشيده اي دارند،‌ بلكه فاقد خود بزرگ بيني اند. آنچه كه مانع خود بزرگ بيني آنها مي شود،‌ اين است كه آنها فهمیده اند که واقعيت تنها تعبيري است ساخته ما.

The mistake average men make in confronting petty tyrants is not to have a strategy to fall back on; the fatal flaw is that average men take themselves too seriously; their actions and feelings, as well as those of the petty tyrants, are all important. Warriors, on the other hand, not only have a well-thought-out strategy, but are free from self-importance. What restrains their self-importance is that they have understood that reality is an interpretation we make


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسیفلسفه
[ یک شنبه 30 مهر 1391 ] [ 15:47 ] [ کیان ] [ ]

شش راه های پرخطر مقابله با استرس (برگرفته از توصیه های بهداشتی مجله سلامت دانشگاه هاروارد)
1- مشاهده زیاد از حد تلویزیون
2- پرخوری و کم خوری
3- خوابیدن بیش از حد
4- خوردن الکل و کشیدن سیگار
5- قطع رابطه و دوری گزینی از دوستان و خانواده
6- مصرف خودسرانه قرص های خواب، ضدافسردگی و آرام بخش


موضوعات مرتبط: علمی
[ شنبه 29 مهر 1391 ] [ 20:5 ] [ کیان ] [ ]

تصاوير منتخب زمين از فضا
------------------------------
Lake Garda and the Etsch Valley

Location = Lon 10.434° & Lat 45.083°
Altitude: 19 km
Direction: 22°
Camera Angle: 30°


This view shows the eastern Alps from the south near Lake Garda up the valley of the Etsch/Adige river and with the Brenner Pass, the lowest altitude crossing of the Alps, in the background


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیعکسجالب انگیزدیدنی ها
[ شنبه 29 مهر 1391 ] [ 19:49 ] [ کیان ] [ ]


The Ural Mountains from south
(رشته‌ كوه‌هاي اورال)


Location = Lon 57.065° Lat 63.902°
Altitude: 39 km
Direction: 55°
Camera Angle: 38°


The Ural Mountains form the border between Europe and Asia in Northern Russia.
This view shows the northern Ural Mountains from south. The highest peak, Mount Narodnaya (1895m) is located near the center of this view. The mountains extent further north to the background left of this view right up to the Arctic Ocean coast


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیعکسدیدنی ها
[ شنبه 29 مهر 1391 ] [ 19:42 ] [ کیان ] [ ]


ستونی از خاکستر از شبه‌جزیره کامچاتکا در روسیه به هوا برخاسته است.
این عکس را که ماهواره آکوای ناسا از فوران آتشفشان شیولوچ در 6 اکتبر 2012 گرفته است، ستونی از دود و خاکستر را نشان می‌دهد که در مسافتی 90 کیلومتری پیش از رسیدن به دریا بر فراز زمین کشیده شده است.
شیولوچ یک آتشفشان فعال است که هنوز جوشگاه‌های فوران عظیم سال 1964 که باعث ریزش دامنه جنوبی آن شد (به رنگ بژ در این عکس) دیده می‌شود.
خوشبختانه شیولوچ در ناحیه دورافتاده و خالی از جمعیت قرار دارد و این فوران‌ها تهدیدی برای حیات انسان‌ها نیست.

 


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعلمیعکس
[ شنبه 29 مهر 1391 ] [ 18:53 ] [ کیان ] [ ]

     چیزی که شاهدش هستی، حاصل عمری مبارزه است. کسی که می بینی، ساحری است که عاقبت آموخته است تا طرح های روح را دنبال کند. فقط همین و بس.
به راه های مختلفی برایت مراحلی را شرح داده ام که سالک مبارز باید در طریق معرفت بگذراند. سالک مبارز، براساس پیوند خود با قصد، چهار مرحله را پشت سر می گذارد.
نخستین مرحله زمانی است که او پیوندی زنگ زده و غیرقابل اعتمادی با قصد دارد؛ دومین مرحله زمانی است که موفق می شود آن را تمیز و پاک کند؛ سومین مرحله زمانی است که آموخته تا آن را دستکاری کند؛ و چهارمین مرحله زمانی است که آموخته است که طرح های تجرید را بپذیرد.

What you're witnessing is the result of a lifelong struggle .What you see is a sorcerer who has finally learned to follow the designs of the spirit, but that's all.
I have described to you, in many ways, the different stages a warrior passes through along the path of knowledge. In terms of his connection with intent, a warrior goes through four stages.
The first is when he has a rusty, untrustworthy link with intent. The second is when he succeeds in cleaning it. The third is when he learns to manipulate it. And the fourth is when he learns to accept the designs of the abstract

 


موضوعات مرتبط: علمیروانشناسیفلسفه
[ شنبه 29 مهر 1391 ] [ 8:44 ] [ کیان ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

باید خریدارم شوی تا من خریدارت شوم وزجان و دل یارم شوی تا عاشق زارت شوم من نیستم چون دیگران بازیچه بازیگران اول به دام آرم ترا و آنگه گرفتارت شوم
نويسندگان

دریافت كد ساعت