◕ جهـــــــــــان نمــا ◕
قالب وبلاگ


موضوعات مرتبط: عکسجالب انگیزدیدنی ها
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 21:23 ] [ کیان ] [ ]
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 18:10 ] [ کیان ] [ ]

کاخ اردشیر بابکان در فيروزآباد پارس كه نمونه‌ای بی‌همتا از کاخ گنبددار است با معماری کاملا ایرانی و بومی، شرایط ثبت در سیاهه‌ی(:فهرست) جهانی سازمان یونسکو را دارد. اگر دست‌اندركاران میراث فرهنگی به این بنا توجه بیشتری بکنند و سدهای بر سر راه جهانی شدن را برطرف کنند، شانس بسیاری برای جای گرفتن این یادمان نیاکانی در سياهه‌ی جهاني داریم.
کاخ اردشیر بابکان در ١٠٠ کیلومتری جنوب خاوری(:شرقی) شیراز و١٠ کیلومتری شمال باختری(:غربی) شهرستان فیروزآباد است.
این کاخ از لاشه سنگ(سنگ پاره) و ملات گچ ساخته شده است و یکی از کاخ های ییلاقی اردشیر به شمار می‌رفته است. نمای آن از شمال رو به چشمه‌ای کهن و جوشان به نام برم پیر(قمپ و خنب) دارد.
این بنا سه درگاه دارد که نخستین درگاه آن در بخش جنوبی است و درگاه اصلی کاخ به شمار مي‌آيد. گچ‌بری و آذين‌هاي تالارها رنگی و بسیار زیبا و باشکوه هستند.


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمعکسدیدنی ها
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 17:51 ] [ کیان ] [ ]


قلبی که به جستجوی رویاهایش برود هرگز رنج نخواهدکشید زیرا هر لحظه از این جستجو یک قدم نزدیک شدن به خدا و ابدیت است.
 



 


موضوعات مرتبط: سخنانی از بزرگان جهان
[ چهار شنبه 17 آبان 1391 ] [ 17:46 ] [ کیان ] [ ]


تاق کسری (تاق خسرو) یا ایوانِ مداین نام کاخ پادشاهان ساسانی در شهربغداددر ساحل خاوری رود دجله و از مهمترین سازه‌های دوران ساسانیان است.
بیشتر گمان می‌شود که طاقِ کسری در تیسفون جای‌دارد ولی تیسفون، اسبانبر و چند شهر کوچک دیگر مانند بغداد، روی هم شهرگان یا مدائن را تشکیل می‌دادند.

طاق اصلی این کاخ بلندترین طاق خشتی ساخته شده به دست انسان می‌باشد. بلندای این طاق ۳۵ متر، پهنایش ۲۵ متر و درازایش ۵۰ متر است.
بنابر آنچه در نوشتار پهلوی خدای‌نامگ آمده‌است این کاخ به دستور شاپور اول ساخته‌شده‌است.
بازمانده این کاخ هنوز در کشور کنونی عراق به‌جاست. ابوجعفر منصور خلیفه عباسی کوشید تا آن را ویران کند ولی در این کار ناکام ماند.

 

 

 



موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ سه شنبه 16 آبان 1391 ] [ 20:24 ] [ کیان ] [ ]

IC 443 که همچنین به عنوان چتر دریایی یا (Sharpless 248 Sh2-248) نیز شناخته می شود کهکشانی است که از ابر نواختر (SNR) باقی مانده است و فاصله آن 5000 سال نوری از زمین است.
ابر نواختر این سحابی که احتمالا در 3000 تا 30000 سال قبل نابود شده است به احتمال زیاد باعث ایجاد ستاره نترونی CXOU J061705.3+222127 شده است یکی از بهترین موارد از باقی مانده های ابر نواختر ها در تعامل با ابرهای مولکولی اطراف آن است!


موضوعات مرتبط: علمی
[ سه شنبه 16 آبان 1391 ] [ 10:4 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ دو شنبه 15 آبان 1391 ] [ 22:42 ] [ کیان ] [ ]


موضوعات مرتبط: گردشگری توریسمدیدنی ها
[ دو شنبه 15 آبان 1391 ] [ 9:31 ] [ کیان ] [ ]

اسکن‌های مغزی نشان می‌دهند فکر‌کردن درباره ریاضی به اندازه زخم سوختگی ناشی از برخورد فلزی داغ با بدن دردناک است، اما حقیقت این است که چنین حسی تنها یک تصور بوده و حل کردن ریاضی به هیچ‌وجه دردناک نیست.
به گزارش پاپ‌ساینس، آیا شما نیز در دسته افرادی قرار دارید که نرم‌افزار ماشین‌حساب گوشی خود را همواره فعال‌ نگه‌‌ می‌دارند تا از آن برای محاسبه تخفیف فروشگاه‌ها و یا صورت‌حساب رستوران استفاده کنند؟ آیا دیدن مسائل ریاضی شما را عصبی می‌کند و یا شما از ریاضی هراس دارید؟ حقیقت این است که هیچ یک از این احساسات درست نیستند و این تنها مغز شما‌است که شما را فریب می‌دهد.
 

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 21:16 ] [ کیان ] [ ]
[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 19:1 ] [ کیان ] [ ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 34 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

باید خریدارم شوی تا من خریدارت شوم وزجان و دل یارم شوی تا عاشق زارت شوم من نیستم چون دیگران بازیچه بازیگران اول به دام آرم ترا و آنگه گرفتارت شوم
نويسندگان

دریافت كد ساعت